Social Hub, bol.com

Waar
bol.com, Utrecht
Wat
Afstudeerder Social Hub
Samengevat

Afgestudeerd met een 9 en genomineerd voor de Saxion Scriptieprijs 2019. Ik onderzocht hoe we met social media statistieken veranderingen in de houding van de ontvanger kunnen meten en voorspellen.

Het resultaat hiervan was ‘het socialmedia voorspelmodel’ dat de bijdrage aan een van de offline doelstellingen (merkvoorkeur) voorspelt. Dit model voorspelt daarnaast al vanaf één uur na plaatsing de eindwaarden van het totaalbereik en -engagement per bericht.

Verder heb ik een analysemodel ontwikkeld voor ieder socialmediakanaal van bol.com, het TikTokaccount van bol.com opgezet op basis van doelgroep- en kanaalanalyses, de maand- en kwartaalcijfers per kanaal bijgehouden en gepresenteerd aan de overkoepelende afdeling Brand Marketing. Tot slot heb ik ook de stagiairsdag georganiseerd en mijn ervaringen gedeeld op de inhousedag voor nieuwe stagiairs.